Ławka treningowa – niezbędnik każdej siłowni.

Uniwersalność ławki treningowej.

W sytuacji, kiedy potrzebujesz stabilnego podparcia do wykonania ćwiczeń z poprawną techniką, solidna ławka treningowa okaże się bardzo pomocna. Dzięki regulacji kąta nachylenia części podpierającej plecy oraz pośladki, możesz skonfigurować ją w zależności od potrzeb danego ćwiczenia. Konstrukcja jest łatwa w przemieszczaniu, ponieważ posiada kółka, które bez problemu pozwolą ci na zmianę lokalizacji ławki. Jej zastosowanie możesz znaleźć w treningu klatki piersiowej, barków, pleców, pośladków, a nawet nóg, niemniej jednak ławka treningowa najczęściej przydaje się do ćwiczeń w pozycji leżącej lub siedzącej.

Przykłady ćwiczeń do wykonania z wykorzystaniem ławki treningowej:

Ćwiczenia na klatkę piersiową:

– wyciskanie sztangi, leżąc (możliwość wykonania ćwiczenia pod różnych nachyleniem ławeczki),

– wyciskanie hantli, leżąc,

– rozpiętki.

Ćwiczenia na nogi:

– przysiad do ławeczki,

– przysiad bułgarski,

– zginanie nóg w stawach kolanowych, leżąc na brzuchu z hantlem między nogami (mięsień dwugłowy uda),

Ćwiczenia na barki:

– wznosy ramion bokiem z hantlami, siedząc,

– wyciskanie hantli nad głowę, siedząc,

– wznosy ramion leżąc na brzuchu, z podparciem skośnym.

Ćwiczenia na biceps:

– zginanie ramion, siedząc,

– modlitewnik.

Ćwiczenia na triceps:

– wyciskanie francuskie,

– unoszenie hantli zza głowy, siedząc.

Ćwiczenia na plecy:

– wiosłowanie hantlem w oparciu o ławeczkę,

– wiosłowanie hantlami oburącz w oparciu o ławeczkę.

To tylko niektóre z propozycji ćwiczeń, które możesz wykonać z użyciem ławki treningowej. Przy nauce techniki warto zasięgnąć porady doświadczonego trenera, tak aby wykonywane treningi były najefektywniejsze.

Na co zwrócić uwagę przy kupnie ławki treningowej?

Podczas wyboru sprzętu należy rozważyć, który z produktów będzie dla ciebie najlepszy. Rozmiar ławki będzie istotny, ponieważ każdy zbudowany jest trochę inaczej, dlatego powierzchnia, na której będziesz się opierał powinna być dopasowana do szerokości twoich pleców i pośladków. Maksymalne obciążenie to również ważny parametr, ze względów bezpieczeństwa nie należy przekraczać dozwolonego ciężaru, ponieważ grozi to uszkodzeniem ławki, a w konsekwencji kontuzją użytkownika. Odpowiedz sobie na pytanie, do jakich ćwiczeń będziesz wykorzystywał ławkę, przydatne, w niektórych przypadkach mogą być ławki treningowe ze stojakami, które pozwolą na bezpieczne odkładanie sztangi po wykonanej serii. Stabilność ławki powinna być dostosowana do używanych obciążeń oraz stopnia zaawansowania treningowego, im cięższy trening, tym większa stabilność ławki.

Podsumowanie.

Ławka treningowa (ćwiczenia domowe) to obowiązkowy element wyposażenia każdej domowej, czy komercyjnej siłowni. Jej wszechstronność zapewnia użytkownikowi wykonanie kompletnego treningu całego ciała z użyciem obciążeń. Idealnie sprawdzi się do ćwiczeń z wolnymi ciężarami (hantle/sztanga), co nie wyklucza wykorzystania jej przy pracy z wyciągami i maszynami. Osiągnięcie wymarzonej sylwetki z odpowiednim sprzętem staje się łatwiejsze, dlatego kupno ławki treningowej jest dobrą inwestycją w twoją formę.

Tagged , , ,