Czy warto zakupić ławkę do ćwiczeń?

Z roku na rok coraz więcej osób zaczyna swoją przygodę z siłownią. Jest to ciekawe przeżycie ,ponieważ doświadczamy czegoś nowego. Niestety część osób wstydzi się pójść na publiczną siłownie ,ale rozwiązaniem może być własny sprzęt w domu. Jeżeli jesteśmy zainteresowani regularnymi treningami ,warto zastanowić się nad stworzeniem swojej domowej siłowni. 

Od jakiego sprzętu zacząć?

Jest to pytanie jakie zadaje sobie mnóstwo osób ,które zainteresują się tematem. Słysząc różne nazwy, niektóre nawet skomplikowane łatwo możemy dostać mętliku w głowie i się pogubić. Jednym z początkowych wyborów jest drążek do podciągania, poręcze do pompek lub ławka treningowa. To właśnie ta ostatnia może być dla nas najlepszym wyborem. Gdy zakupimy do niej obciążenie lub je posiadamy możemy wykonać trening całego ciała z niewielką ilością sprzętu. Jednak gdy nasze finanse nie pozwalają nam na kupno droższego sprzętu możemy zdecydować się na dwie pierwsze opcje. Na drążku do podciągnięć oraz poręczach do pompek jesteśmy w stanie zrobić trening z własną masą ciała. Ich zaletą jest na pewno niewielka cena ,lecz nie będą one tak skuteczne jak ławeczka.

Czemu poleca się wybór ławeczki treningowej?

Na tym sprzęcie jesteśmy w stanie zrobić trening całego ciała. Niesamowite jest to ,że tylko jeden sprzęt daje nam takie możliwości. Jedną regulacją z ćwiczeń klatki piersiowej możemy zacząć ćwiczyć mięsnie brzucha. Z drugiej strony znowu po innej regulacji jesteśmy w stanie ćwiczyć triceps ,który to właśnie odpowiada za wzrost obwodu naszej łapy. Następną z zalet ławeczki jest jej niewielka cena ,nowy sprzęt kosztuje maksymalnie 300-400zł a używany jest jeszcze tańszy. Sprawia to ,iż jest ona właściwie dostępna dla każdego także nawet dla osób ,które nie posiadają dużych nakładów pieniężnych. 

Jakie ćwiczenia możemy wykonywać na ławeczce?

Do ćwiczeń ,które możemy wykonywać na ławce treningowej zaliczamy:

-Przysiad bułgarski

-Wyciskanie sztangi/sztangielkami leżąc na ławce poziomej

-Wyciskanie sztangi/sztangielkami na ławce skośnej

-Rozpiętki leżąc na ławce poziomej/skośnej

-Wznosy ramion w oparciu o ławkę

-Uginanie ramion siedząc

-Wyciskanie hantla nad głową siedząc

Są to tylko jedne z długiej listy ćwiczeń jakie możemy wykonać na tym sprzęcie. Przy użyciu tych wymienionych przeze mnie jesteśmy w stanie zrobić nawet proste fbw ,czyli Full Body Workout co oznacza trening całego ciała. Gwarantuje ,że przy regularnych ćwiczeniach nasza masa mięśniowa zwiększy się a sylwetka ulegnie zmianie. Do tego sport niesie za sobą wiele innych plusów jak po prostu lepsze samopoczucie czy zdrowie.

Tagged , , ,